Sunday, 17 June 2012

Cthulhupeli

Eksentristen figupelien viikonlopussa pelasimme Dolmotin todella hienoa Cthulhu aiheista seikkailupeliä. Peli on tuttu viime Ropeconista, mutta tuolloin en ehtinyt itse pelaamaan. Peli yhdistääkin kaikki hyvään peliin mieltämäni tärkeät pointit, näyttävät maastot ja roolipelimäisen tutkimusmatkailijatunnelman. Lisäksi peli pyöri kohtuullisen näppärästi 7 yhtäaikaisella pelaajalla. Alla kuvia pelistämme, kiitos kaikille erittäin viihdyttävästä setistä!


Cthulhupelin pelipöytä rakentumassa

Vanha tehdas..

Mökki kukkulalla muistutti kummasti hirsimökkiä missä pelasimme

Maasto kaikessa komeudessaan

Mielisairaala

Haustausmaa

Kauppa

Maatila

Stonehenge..

Kaadettuja puita ja pontikkapannu

Tehtaan tynnyreitä

Lähikuvaa tehtaasta

Oma joukkioni koostui papista, nunnasta ja kulkurista

Juhan gansterit

Jussin taikurit

Lääkärit

Lääkärit aloittavat ja löytävät heti mielisairaalan takaa Dunwich Horrorin

Kulkuri löytää kiven alta luotiliivit ja morfiinia

Päätettiin liittoutua Juhan kanssa poimien aarteen vuoron perään.
 Näin saimme ukot toistemme suojaksi.

Dunwich horror saa lääkärit pelkäämään

Yhdistetty joukkomme etenee helposti toiselle aarrekivelle.

Meistä katsottuna oikealla arkeologin tutkimustyttö löytää avaruushirviön

Etenemme tehtaan ovelle keraan kaksi kiveä lisää. Romukasasta löytyi
 iso ameeban näköinen hirviö mutta juhan gansterit ampuivat sen helposti
 täyteen lyijyä. 

Taustalla pelin voittanut pelaajaa tappelee ison lepakon kanssa.
Peli näytti aluksi hänelle todella tuskaiselta kun molemmista
kivistä löytyi hirviö, mutta hän saikin ne tapettua. Tähän tappeluun
häneltä tosin meni lähes koko pelin aika.


Dunwich horror syö yhden lääkeräistä ja toinen heittää sitä polttopullolla.

Lopputulos on arvattavissa.. jäämistö juoksee karkuun..
 johdattaen hirvien taikureiden kimppuun.

Joukkomme avaamassa kaksi kiveä lisää..
löydämme aarteen, 5 tutkimuspistettä kasassa.

Arkeologin tutkimustyttö juoksee karkuun

Mutta hirviön koura on pitkä.. tyttöä ei ole en jälkeen enää nähty

Yhdistelmä possemme muodostaa hirviön varalta ampumislinjan

Harmiksemme hirviö kestää

Kaikki tulevat hulluiksi, yksi ampuu omia ja
 pappi syntää raivona hirviön kimpuun!?

Muutama onnistuu pakenemaan

Omia ampunut tappaa helposti kaverinsa.. hirviön naureskellessa taustalla

Lopuksi kaverinsa ampunut päätyy aprempiin suihin

Spawn of Chulhu juhlii

Yhdistelmä possen rippeet, nunnalla aarrekirja kädessä.

Oikealta löydetään lisää aarrekiviä, isoista vihreistä tulee iso hirviöitä.
Emme ota kuitenkaan opiksi ja avaamme kaksi kiveä yhtäaikaa.

Hirviöhän sieltä löytyy, taikuri ottaa ajoneuvon haltuun

Taikurin hieno taktiikka ajaa hirviöiden yli ei
onnistu kun otukset ottavat hänen mielensä haltuun.

Tässä vaiheessa peli pistetään poikki, puolet ryhmistä ovat tuhoutuneet ja tapahtuman kokki ilmoittaa herkullisen lihapadan valmistuneen. Nam, Cthulhu soppaa. Oli muuten todella hyvää!

Taktiikka suojata toisiamme Juhan kanssa toimi hyvin, varsinkin mun vähäaseisten pappien kannalta, joskin tässä on haaste että kumpi poimii aarteen. Juha sai kerättyä kolme tutkimuspistettä ja minä kuusi. Voittaja keräsi seitsemän  tutkimuspistettä tapettuaan kaksi hirviötä.

Hieno peli!

2 comments:

  1. Eihän tässä meinaa malttaa pysähtyä lukemaan tekstejä, kun kuvat näyttävät noin komeilta. Vaikuttaa kyllä todella mielenkiintoiselta.

    ReplyDelete
  2. Ihailin tätä Ropeconissa 2011.
    Väitän ällistyttävimmäksi projektiksi, mitä on tullut nähtyä ns. kotikutoisena. UHKA on toki hieno saavutus sekin, mutta vaivaa vaatineiden pikkunippeleiden määrä tässä on liian upeaa. Mekaniikasta sinänsä en tiedä mitään, mutta hyvä nähdä tämänkin projektin jatkavan elämäänsä :)

    ReplyDelete